Veilig Sportklimaat

Veilig sportklimaat

UNO wil een veilige en sportieve hockeyvereniging zijn waar iedereen met plezier kan hockeyen. En daar moeten we samen aan werken: bestuur, coaches, trainers, begeleiders, kinderen, ouders en vrijwilligers.

Ook binnen UNO kunnen er – bedoeld of onbedoeld – wel eens zaken voorkomen welke in jouw ogen niet door de beugel kunnen of aanleiding geven om daarover met een onafhankelijk persoon binnen de vereniging te willen praten. Daarom kent ook UNO de functie van vertrouwenspersoon. Binnen UNO is dat Ingrid Suters, bereikbaar via vertrouwenspersoon@hockeyclubuno.nl Je kunt via e-mail contact leggen en desgewenst een (telefonische) afspraak maken.

De vertrouwenspersoon is een centraal aanspreekpunt om met elkaar te zorgen dat de wijze waarop we met elkaar binnen de vereniging omgaan leuk en veilig blijft. En waar je vertrouwelijk terecht kunt met vragen die je niet makkelijk stelt, of waarvan je misschien bang bent dat er niet serieus of adequaat op gereageerd gaat worden. Je kunt terecht met problemen of suggesties, die persoonlijk zijn of die je nog niet wilt/kunt bespreken met een bestuurslid. Dit kunnen zaken zijn als een vermoeden van pestgedrag, intimidatie, discriminatie, persoonlijke integriteit maar ook andere onderwerpen.

De vertrouwenspersoon is er voor bestuur, kinderen, trainers, coaches, begeleiders, ouders en vrijwilligers. De vertrouwenspersoon kan naar je luisteren, advies geven of desgewenst de situatie bespreken met het bestuur zonder hierbij namen te noemen.

Snel melden, er over praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie, deze niet verergert en herhaling voorkomen kan worden is hiervan van groot belang.

Als er sprake is van seksuele intimidatie, dan kun je ook terecht bij het NOC*NSF meldpunt met eerste vragen, twijfels of om je verhaal te vertellen. Het NOC*NSF meldpunt is dag en nacht bereikbaar, ook in het weekend en op feestdagen. Het nummer is 0900 - 202 55 90.